Garantie en klachten
Garantietermijn
Op alle producten (met uitzondering van beschermhoezen) geldt een garantie tegen gebreken die het gevolg zijn van fabricage- of materiaalfouten. De garantietermijn op tuinmeubelen bedraagt 2 jaar. Een uitzondering hierop zijn de producten van 4 Seasons Outdoor. 4SO biedt vanuit hun eigen klantenservice een fabrieks garantietermijn van 5 jaar en zelfs 10 jaar op Hularo wicker. Wil je weten op welke producten dit van toepassing is? Neem dan contact met ons op.
Naast de fabrieksgarantie geldt onverminderd de wettelijke garantie, die op al onze producten van toepassing is. De wettelijke garantie houdt in dat het product datgene is of moet doen wat je er in alle redelijkheid van mag verwachten. Gebreken die veroorzaakt worden door ongelukken, nalatigheid of verkeerd gebruik, vallen niet onder de garantie.
Neem contact met ons op indien je aanspraak wilt maken op de garantie.
Garantievoorwaarden
Wat zijn de garantievoorwaarden?
Heb jij problemen met jouw product door fabricage- en/of montagefouten? En dienen de problemen zich voor binnen de geldende garantieperiode? Dan heb je recht op reparatie, omruiling of vervanging.
Wat valt niet onder de garantie?
- Ongevallen
- Stormschade
- Extreme weersinvloeden
- Schade door het omwaaien van de parasol
- Verkleuring van kussens, parasoldoeken en parasolhoezen
- Vergrijzing van houten meubelen
- Verkleuring in het algemeen
- Haarscheurtjes bij houten tuinmeubelen
- Defecten aan parasols en parasolhoezen door weersomstandigheden
- Vlekken of verkleuringen door het plaatsen van decoratie
- Vlekken en/of beschadigingen door gebruik veroorzaakt
- Vlekken/ kromtrekken/ vervormen materiaal door gebruik van een tuinmeubelhoes of afdekzeil
- Teakhout dat barst, krimpt of scheurt
- Roest op staalproducten
Wil je weten of je recht hebt op garantie? Stuur dan een mail met foto's van het probleem, jouw bestelgegevens of jouw aankoopbon naar klantenservice@gerritstuinmeubelen.nl. Wij beoordelen dan het probleem en geven aan of dit binnen de garantie valt en hoe wij het probleem kunnen oplossen.
Reparatie
Indien mogelijk gaan wij over tot reparatie van het artikel, maar waar nodig in de vorm van omruiling of vervanging. Ter voorkoming van problemen die niet onder garantie vallen, adviseren wij om onze onderhoudsadviezen goed door te nemen.
Reparatie binnen de garantieperiode
Valt de reparatie van jouw product binnen de garantieperiode? Dan is de reparatie meestal kosteloos. Voor reparatie kun je met het product langskomen in onze showrooms. Ook is het mogelijk om een reparatie aanvraag per e-mail naar ons toe te zenden. Je kunt een e-mail sturen naar klantenservice@gerritstuinmeubelen.nl. Graag ontvangen wij een foto van het product en het klantnummer of uw adresgegevens om de reparatie te kunnen beoordelen.
Reparatie buiten de garantieperiode
Wil je weten of jouw product gerepareerd kan worden en ben je benieuwd naar de reparatiekosten? Stuur dan een e-mail naar klantenservice@gerritstuinmeubelen.nl met foto's van het product. Ook is het handig om jouw woonplaats te vermelden, zodat eventuele verzendkosten kunnen worden meegenomen in de totale kosten.
Klachten
Allereerst onze excuses! Wij vinden het erg vervelend dat je een klacht hebt over een product of onze dienstverlening. Uiteraard staan onze klanten op de eerste plaats en willen wij jouw klacht graag oplossen.
Wil je de klacht mailen naar klantenservice@gerritstuinmeubelen.nl? Graag ontvangen wij een duidelijke omschrijving van de klacht tezamen met het aankoopbewijs. Wanneer je niet tevreden bent over een product dan ontvangen wij ook graag foto's van het probleem. Onze klantenservice streeft ernaar om binnen één werkdag een reactie te geven.
Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om het geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur via https://www.webwinkelkeur.nl/kennisbank/consumenten/geschil. Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR-platform van de Europese Commissie. Ben je niet tevreden over de afhandeling van jouw klacht? Dan kun je contact opnemen met de Geschillencommissie via het Europees ODR platform. Wanneer de klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het je vrij om de klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.